איך מוכרים ספה באינטרנט? – פרק 2

לטובת המצטרפים החדשים, סיכום מהיר ממש של הפרק הקודם: קשה מאוד לקנות מוצרים שמצריכים touch & feel. קניית ספה היא מסוג המוצרים האלה, ומסע הלקוח הטכני, כמו גם המסע הריגשי, מורכב. הפתרון הוא חלוקת המשימה הגדולה והמשמעותית הזו למשימות קטנות, המאפשרות ללקוח להסיר חסמים ולהפיג חששות ולהתקדם לעבר רכישה בצורה בוטחת ושקטה יותר.

בפרק הזה נדבר על מודול המוצר בעמוד הקטגוריה – הדרך בה המוצר מוצג באתר שאינה עמוד מוצר או סל קניות. מודול המוצר יכול להיות חלק מקרוסלה בעמוד הבית, עמודי קטגוריה כמובן, תוצאות חיפוש ועוד. גם כאן, לא בכל המקומות מודול המוצר יהיה זהה, והחוכמה היא להחליט – לבדוק – ולשפר את אופי ואופן תצוגת המידע הרלוונטי למוצר הספציפי שלכם.

הייתם מקליקים על הוספה לסל ישירות מעמוד הקטגוריה של הספות האלה? כנראה שלא


בואו נחשוב יחד מה הלקוחות שלנו היו רוצים לדעת על הספות שלנו בהגיעם לעמוד הקטגוריה, ובהנחה שהתמונות שבחרנו להשתמש בהן טובות ממש, ומשלבות תמונת פקשוט ותמונת לייפסטייל (כמו שראינו בפרק הקודם):

– שם המוצר – בניגוד למדונה, כאן נדרש שם מוצר שכולל גם מאפיין ייחודי (ספה תלת מושבית/ ספה נפתחת/ ספת עור וכו')
– אפשרויות צבע/ בדים
– אורך
– מחיר ומחיר מבצע אם יש
– דירוג ממוצע אם יש
– כל מידע נוסף רלוונטי שיכול לבוא לידי ביטוי בצורת אייקון או פלאח – לדוגמה, בד עמיד נגד שריטות בעלי חיים/ פרס העיצוב 2024/ מהדורה מוגבלת וכו'

בדוגמאות הבאות נראה איך אתרי ריהוט בחו"ל מציגים את מודול המוצר שלהם, בסדר תצוגה (לדעתי הסובייקטיבית) מהנחמד לטוב ממש:

InteriorDefine.com

מודול המוצר מציג את שם הספה שמכיל גם מאפיין שלה, לדוגמה: מקסוול – ספת עור.
המחיר מציג את המחיר ההתחלתי של הספה – ולמה זה "החל מ-"? התשובה מופיעה בשורה התחתונה של כל מוצר – יש לכל אחת מהספות האלה אורכים ועומקים שונים, ולמנהלי האתר היה חשוב לציין את העובדה הזו. קודם כל תבחרו את הצורה של הספה, אחרי זה בואו תראו מה מתאים לכם מבחינת הגודל.

תראו כמה אפשרויות בחירה יש לכל אחד המוצרים מעבר לגודל הפיזי, אפשרויות שמוצגות כטקסט בלבד – לספה השמאלית יש יותר מ 126 אפשרויות בדים, ויותר מ 15 אפשרויות לבחירת רגליים לספה. וואו.

במעבר עכבר – בדסקטופ בלבד – מופיע גם דירוג הספה ומספר חוות הדעת והביקורות.

CB2.com

באתר הזה מוצג שם המוצר כשילוב של שם הפריט (השם השיווקי שלו), אורך, מאפיין (בחלק מהשמות) והתייחסות לצבע הספציפי שמוצג בתמונה.
במודול המוצר פה בחרו להציג עד 4 אפשרויות בד/ צבע (באנגלית: swatches – דוגמית צבע) לכל אחת מהספות, והקלקה על הגוון משנה את המוצר המוצג מבלי לצאת מעמוד הקטגוריה.

יש פה התייחסות לכך שיש אפשרויות צבעים/ בדים נוספות – כפתור של "+ More" בצד ה Swatches

כל השמות של המוצרים בשורה הזו מתחילים במילה New – כלומר הם בחרו לשלב את ה"פלאח" כחלק מהטקסט, אבל מה שיותר מעניין הוא האייקון בתחתית הרובריקה של המוצר הימני ביותר. אם תגדילו את התמונה תוכלו לראות שהמוצר הוא FCS Certified מה שאומר שהעץ ממנו עשויה הספה מגיע מיערות שיש עליהם פיקוח סביבתי.
כמו שבאמאזון מתחילות להופיע התייחסויות לאספקטים חברתיים/ סביבתיים במוצרים השונים, ובמנועי חיפוש טיסות יש התייחסות ל Carbon Footprint של טיסות מסויימות, אנחנו רואים מגמה הולכת ומתרחבת של מותגים ואתרים שמאמצים אג'נדה וגם עומדים מאחוריה (ולא רק בימים מסויימים על לוח השנה). זה טוב לנפש ולנשמה – ובואו נודה על האמת, זה טוב גם כשהערכים האלה חשובים לקהלי היעד שלכם ויש לכם יכולת לענות עליהם.


Joybird.com

בתצוגת הדסקטופ של עמוד הקטגוריה, מודול המוצר מציג את האלמנטים הבאים:

שם מוצר קצר (ראינו פורמטים טובים יותר למעלה)

מחיר רגיל ומחיר מבצע

אפשרויות בד / צבע – עד 6 swatches וכפתור נוסף שמציין כמה אפשרויות נוספות קיימות עוד.
הנה דוגמה מעניינת לבדיקה – אני מניחה שהם מציגים את הצבעים הפופולריים ביותר (שימו לב שה Swatches חוזרים על עצמם בכל המוצרים), והצפויים ביותר – כמו מכוניות בארץ, אם חושבים על זה. צבעים "משוגעים" יותר יוצגו כבר בעמוד המוצר. אבל מעניין לדעת אם הם משנים לפחות גוון אחד אם יש טרנד צבע משוגע (כמו הורוד של ברבי) או צבע ייחודי ממש.
בפורמט המובייל של עמוד הקטגוריה – אפשרויות הצבע לא מוצגות בכלל ואין ציון של מספר האפשרויות לבחירה.


עוד שני דברים מעניינים במודול המוצר של Joybird. הראשון הוא אייקון על גבי תמונת המוצר, שמציין שהספה עברה בדיקות לוודא שהיא לא מדיפה כימיקלים, כדי לשמור על האוויר הנקי בבית. אבל בואו, זה לא שאני מזהה את האייקון, פשוט חיפשתי ובדקתי בעמוד המוצר. מצד שני – אם אני כבר יודעת שהספה הזו "בטוחה לשימוש", מה זה אומר על ספות שאין עליהן סימון כזה? שאני מכניסה הביתה את נאות חובב? לפעמים דווקא הסימון של "מה יש" במוצר אחד מעלה שאלות לגבי המוצרים האחרים, שאלות שלא היינו אפילו חושבים עליהן.

ואם כבר מדברים על דברים שלא חושבים עליהם – אולי זה בגלל שאנחנו בארץ ואנחנו רגילים לקצב אחר של משלוחים, אולי זה בגלל שזה משהו שהולך ותופס תאוצה משמעותית בחודשים האחרונים – שימו לב להתייחסות לזמן האספקה. אפור כהה על גבי לבן + אייקון שמושך את העין – Ready to ship.
מי שקנה בארץ ספה – אופליין או אונליין – בשנים האחרונות יודע, שזמני אספקה הם מונח זמן ממש ממש ממש גמיש. שלא לומר – הם שמים את ה"ז'" ב"זמני אספקה".


בכל האתרים של מכירת הספות שבסקירה הזו, בכולם יש התייחסות לזמני אספקה מבלי צורך להכנס עדיין לעמוד המוצר. כל זאת ועוד בפרק הבא, שיתייחס לפילטרים. Stay Tuned.



לינקים לשאר הפרקים + שיר לסיום:

פרק 1

פרק 3

פרק 4

פרק 5

פרק 6


2 מחשבות על “איך מוכרים ספה באינטרנט? – פרק 2”

  1. פינגבאק: איך מוכרים ספה באינטרנט? - פרק 3 - The Spetz Blog

  2. פינגבאק: איך מוכרים ספה באינטרנט? - פרק 1 - The Spetz Blog

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *